2011. március 30., szerda

Aki látta az északi fényt - és aki nem...

Több mint 50 ezer fotóból készítette az alább látható videót egy norvég fényképész. 

Ole C. Salomonsen norvég fotós hat hónapot töltött el azzal, hogy a sarki fényt fotózta. Ez alatt az idő alatt 50 ezernél is több képet készített az aurora borealisról. A fotókból aztán összeállított egy videót, amely közel 5 percen át megpróbálja - természetesen erősen felgyorsítva - úgy bemutatni a sarki fény változását, ahogyan az a valóságban is lejátszódott.

Fotóinak legjavából amúgy személyes galériájában is közzétett számos látványos felvételt. A videó megtekinthető a vimeo-n, e sorvégre kattintva.


Érdemes mindezt megszemlélni, minthogy nagyon sokan nem látták még az északi fényt, s talán soha nem is fogják, legalább is élőben, mint ahogy az alábbi vers is utal rá...

cseke gábor

mennyi mindent


nem láttam még az északi fényt
az északi fény se látott engem


nem láttam még a dzsungelt az óceánt
ők se láttak engem


mennyi mindent nem láttam én


pedig az északi fény a dzsungel az óceán
számítanak reám

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése