2012. április 11., szerda

Nincsen más ebben a dalban...

Cseh Tamás * Fotó Koncz Zsuzsa


A magyar költészet (mai) napjának reggelén hirtelen két ember jutott eszembe: József Attila és Cseh Tamás. Ez utóbbinak "kis, semmi" dalát vettem elő a jútúbról, mert a dúdolás elszáll, de a felvétel talán megmarad egy ideig. Hát még, hogy ezt az emblematikus dalt - mint kiderült - egy finn énekes is nagy előszeretettel mutatta be. Álljon itt mindkét változat a Cseh Tamásé és a Riku Keskinené. No, meg a dal szövege, amit azért mégiscsak dúdolni az igazi... (bakter)



Nincsen más ebben a dalban
Nincsen más, csak egy utca.
Ahol valaha laktam,
és még egy délelőtt.

A délelőtt, mikor gondoltam
az ablakon kihajítom
Évát, aki a hallban
csomagolt piszkos ruhát.

És kiabált és kiabáltam,
és zörgött kint végig az utcán
a villamos, már nem is tudnám
hogyan is volt azután.

Az ablakon, csak ennyi biztos,
az ablakon kikönyököltem,
és magamban így könyörögtem.
Adj uram másik lakást.

Hát nincsen más ebben a dalban,
csak egy hőhullám harmadik napja,
és Éva és még egy utca,
és egy délelőtt...

Hát nincsen más ebben a dalban,
nincsen más, csak egy utca.
Ahol valaha laktam,
és még egy délelőtt...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése